wtorek, 22 grudnia 2020

Dar imienia

 „Jan będzie mu na imię”.

23 XII 2020 r.  








„Jan będzie mu na imię”. 

Elżbieta porodziła swojego syna i oboje z Zachariaszem, 

zgodnie, nadali mu imię, 

które wybrał mu sam Bóg i ogłosił ustami anioła Gabriela. 

Dla Izraelitów imię oznaczało tożsamość, powołanie, misję. 

Rodzice wybierali je zawsze z wielką starannością. 

Kiedy objawiał je sam Bóg, 

zapowiadało to wielką bliskość i zażyłość rodzącej się osoby z Bogiem. 

Jan oznacza: „Bóg jest łaskawy”. 

A co oznacza moje imię? 

Jak wpisuje się w moją historię życia, powołanie i misję 

otrzymaną od Boga? 

Czy znam historię życia mojego świętego patrona? 

W czym jest on dla mnie inspiracją?



Jezu, Ty jesteś Emmanuelem – Bogiem z nami, 

Tym, który zbawia. 

Błogosławię Cię za moje życie, za moje imię.