poniedziałek, 21 grudnia 2020

Uwielbienie Boga

 «Wielbi dusza moja Pana i raduje się duch mój w Bogu,

 Zbawicielu moim."


21 XII 2020 r. 







Maryja raduje się w Bogu całą sobą i wielbi Go

 za cud wcielenia i za wielkie rzeczy, 

których On sam, Pan niemożliwego, w Niej dokonał.

 Maryja zauważa i odczytuje te „wielkie rzeczy”. 

Wielbi też Boga za to, że z czułą miłością „wejrzał na Jej uniżenie”, 

pokorę, małość, prostotę. Swoim spojrzeniem ogarnia naród wybrany,

 a potem całą ludzkość. 

Miłość Boga poszerza bowiem w nieskończoność nasze serca. 

A co mnie cieszy i raduje w życiu? 

Czy zauważam, czego Bóg dokonuje dla mnie, 

we mnie i przeze mnie? 

Jak odczuwam na sobie Jego spojrzenie? 

Za co pragnę dziś uwielbiać Boga razem z Maryją?



Jezu, rozraduj moje serce i duszę Twoją obecnością, 

wejrzeniem i działaniem z mocą w moim życiu.