piątek, 8 kwietnia 2022

Hosanna i Pamięć

 WIELKI TYDZIEŃ 

NIEDZIELA PALMOWA  10 IV 2022 r. 







Ewangelia, która ujawnia nam umęczone oblicze Jezusa Chrystusa, 
dziś rozbłysnęła szczególnie słowami wypowiedzianymi 
przez Zbawiciela do Szymona Piotra: 
Modliłem się za ciebie, abyś nie utracił swojej wiary.
 A ty, kiedy się nawrócisz, umacniaj twoich braci. 
Jakie to piękne doświadczyć, 
że Jezus Chrystus jest pierwszym modlącym się o moją wiarę. 
To On jest jej gwarantem, 
to On pragnie bym wierzył – bardziej nawet niż ja tego pragnę. 
Jezus Chrystus wie, że krzyż, który Go czeka, 
bardzo zgorszy serce Piotra, tak jak każdego z nas gorszy cierpienie, 
ból, doświadczenie krzyża naszego życia. 
On wie, jak trudno wytrwać nam pod krzyżem, jak bardzo pragniemy uciec.
 On wie, że tu waży się sprawa naszej wiary, 
i dlatego do swojej modlitwy o moją i twoją wiarę 
dodaje jeszcze
 niezwykłe, pełne nadziei zdanie: 
Kiedy się nawrócisz, umacniaj twoich braci. 
Jedyny warunek nawracania innych, 
umacniania ich w wierze, to moje osobiste nawrócenie.


Panie Jezu Chryste, nie pozwól mi upaść ani 
odejść spod krzyża, nie pozwól mi zmarnować owoców 
Twojej męki ani zasnąć, nie pozwól mi odstąpić od Ciebie. 










PAMIĘTAMY