środa, 8 lutego 2023

Życie

CZASEM POTRZEBA JEDNEGO  ........

Nie za młody, nie za stary






Jakość życia to nie kwestia tego ile mamy lat.

.Zanim uznasz, że jesteś za stary lub za młody

 na nowe przedsięwzięcie czy nowe wyzwanie, 

weź pod uwagę życie paru osób, 

które nie pozwoliły, 

by wiek stanął im na przeszkodzie 

w osiąganiu zamierzeń.

- George Burns zdobył swego jedynego Oscara, 

mając osiemdziesiątkę.

- Golda Meir została premierem Izraela, 

mając siedemdziesiąt jeden lat.

- Mozart miał siedem lat,

 gdy opublikowano jego pierwszą kompozycję.

- Babcia Moses zaczęła malować po osiemdziesiątce. 

Przez resztę życia namalowała ponad 1500 obrazów, 

z czego jedną czwartą mając setkę na karku.

- Benjamin Franklin opublikował 

pierwszy artykuł prasowy, 

kiedy miał szesnaście lat, 

a współtworzył konstytucję Stanów Zjednoczonych,

 gdy miał lat osiemdziesiąt jeden.

- Michał Anioł malował freski w Kaplicy Sykstyńskiej 

w wieku siedemdziesięciu jeden lat.

- S. I. Hayakawa w wieku siedemdziesięciu lat 

przestał pełnić funkcję rektora uniwersytetu stanowego 

w San Francisco, a następnie został wybrany do senatu.

- Casey Stengel kierował nowojorskim zespołem 

Mets do siedemdziesiątego piątego roku życia.







Czasem potrzeba jednego radosnego oblicza - by

 rozjaśniło się nasze życie.







Pewnego przyjaciela poznaje się 

w niepewnym momencie.








Na zawsze ponosisz odpowiedzialność za to, 

co oswoiłeś.

– Co znaczy „oswoić”?

Jest to pojęcie zupełnie zapomniane – powiedział lis.

  „Oswoić” znaczy „stworzyć więzy”.

Stworzyć więzy? 

Oczywiście – powiedział lis. 

Teraz jesteś dla mnie tylko małym chłopcem, 

podobnym do stu tysięcy małych chłopców. 

Nie potrzebuję ciebie. 

I ty mnie nie potrzebujesz. 

Jestem dla ciebie tylko lisem, 

podobnym do stu tysięcy innych lisów. 

Lecz jeżeli mnie oswoisz, 

będziemy się nawzajem potrzebować.









Jeśli chcesz mieć przyjaciela, oswój mnie!

 A jak to się robi? – spytał Mały Książę.

Trzeba być bardzo cierpliwym. 

Na początku siedzisz w pewnej odległości ode mnie,

 ot tak, na trawie. 

Będę spoglądać na ciebie kątem oka, 

a ty nic nie powiesz. 

Mowa jest źródłem nieporozumień. 

Lecz każdego dnia będziesz mógł

 siadać trochę bliżej…






Będziesz dla mnie jedyny na świecie. 

I ja będę dla ciebie jedyny na świecie.








Lecz jeślibyś mnie oswoił, 

moje życie nabrałoby blasku. 

Z daleka będę rozpoznawał 

twoje kroki – tak różne od innych. 

Na dźwięk cudzych kroków 

chowam się pod ziemię. 

Twoje kroki wywabią mnie z jamy

 jak dźwięki muzyki. 

Spójrz! Widzisz tam łany zboża? 

Nie jem chleba. 

Dla mnie zboże jest nieużyteczne. 

Łany zboża nic mi nie mówią. 

To smutne! Lecz ty masz złociste włosy.
 
Jeśli mnie oswoisz, to będzie cudownie.

Zboże, które jest złociste, 

będzie mi przypominało ciebie.

 I będę kochać szum wiatru w zbożu…







To możliwość spełnienia marzeń sprawia, 

że życie jest tak fascynujące.

Chciałem powiedzieć (...) że na tym świecie jest  coś,

 dla czego warto żyć.










Dla całego świata możesz być nikim, 

dla kogoś możesz być całym światem.