sobota, 21 maja 2022

Pokój

 

Bóg potrzebuje schronienia

Niedziela 22 V 2022 r. 







Jeśli Mnie kto miłuje, 

będzie zachowywał moją naukę,

a Ojciec mój umiłuje go i przyjdziemy do niego.


Dzisiejsza Ewangelia ujawnia nam 

zupełnie nową perspektywę. 

Nowe, piękne i powołanie człowieka:

 oto możemy stać się domem Boga. 

Miejscem, w którym zamieszka, Jego schronieniem. 

Ojciec mój umiłuje go. 

Przyjdziemy do niego i będziemy u niego mieszkać.

Czy Bóg potrzebuje schronienia?

Czy potrzebuje dachu nad głową? 

Takie wyobrażenie miałoby w sobie coś pogańskiego. 

Nie jest przecież wydany na łaskę żywiołów, 

nie jest jak statuy z drewna lub złota, 

które może zniszczyć deszcz i wiatr. 

Jest jednak bezdomny. 

Potrzebuje schronienia. 

Potrzebuje miłości. 

Jest wydany na łaskę człowieka – tak się uniżył, 

z miłości. 

Nieustannie prosi o miejsce w naszym życiu, 

o miejsce w naszym sercu, 

o miejsce w naszej duszy. 

Wszechmocny Bóg, 

który zdecydował się na bezdomność, 

jeśli nie udzielimy mu miejsca w sobie.


Panie Jezu Chryste,

 oto otwieram przed Tobą drzwi mojego mieszkania. 

Zamieszkaj ze mną,