piątek, 30 grudnia 2022

Wdzięczność Bogu

 

Panie czasu i wieczności,


Twoje jest dzisiaj i jutro, przeszłość i przyszłość.

31 XII 2022 r. 




W sobotę nabożeństwo na zakończenie Starego Roku

o godz. 16 30 i Msza święta .




Modlitwa na zakończenie roku 2022


Panie,

na końcu tego roku chciałbym Ci podziękować

za wszystko, co od Ciebie dostałem.

Dziękuję Ci za życie i za miłość,

którą otrzymałem i którą dałem,

za kwiaty, powietrze i słońce,

za szczęście i za troski,

za to, co było możliwe

i za to, co nie było możliwe.

Oddaję Ci wszystko, 

co w tym roku zrobiłem:

wykonaną pracę,

rzeczy, które wyszły spod moich rąk

i to wszystko, co zdołałem moimi rękami zbudować.

Powierzam Ci ludzi, którzy mnie kochają,

i których ja kocham,

moich nowych przyjaciół, 

tych, którzy są blisko,

tych, którzy się oddalili,

tych, którzy zakończyli swoje życie,

tych, którzy prosili mnie o pomoc

i tych, którym zdołałem pomóc,

tych, z którymi dzielę życie,

obowiązki, smutki i radości.

Dzisiaj, Panie, proszę Cię: wybacz mi

źle wykorzystany czas, 

wypowiadanie bezużytecznych słów,

 lekceważenie miłości.

Wybacz mi puste działania,

źle wykonane prace,

życie bez entuzjazmu,

poświęcanie zbyt krótkiego czasu na modlitwę,

moje zapominalstwo i to, że milczałem, 

kiedy należało mówić.

Pokornie proszę o Twoje przebaczenie.

Panie czasu i wieczności,

Twoje jest dzisiaj i jutro, przeszłość i przyszłość.

W perspektywie nowego roku,

który niebawem się zacznie,

powierzam Ci raz na zawsze

wszystkie te dni, 

które pozwolisz mi jeszcze przeżyć.

Dzisiaj proszę Cię dla siebie i dla moich bliskich

o pokój, szczęście,

siłę, odwagę,

miłosierną miłość i mądrość.

Chcę być codziennie pełen optymizmu i życzliwości.

Zamknij moje uszy na wszelki fałsz,

moje usta na kłamstwa, egoistyczne słowa

i na inne słowa, które mogą kogoś zranić.

Za to otwórz całe moje jestestwo na wszystko,

 co dobre,

żeby Twoje błogosławieństwo mogło napełnić 

mojego ducha

i żebyś rozsiewał je wokół mnie.

Napełnij mnie dobrocią i szczęściem,

by ci, którzy ze mną żyją,

mogli znaleźć w moim życiu coś z Ciebie.

Panie, daj mi szczęśliwy rok

i naucz mnie głosić moim życiem 

Twoje błogosławieństwa.

Amen .