piątek, 22 października 2021

Synu Boży ...

  «Jezusie, Synu Dawida, ulituj się nade mną!»

Niedziela 24 X 2021 r.  


 




„Panie, żebym przejrzał”

Wiara uzdrawia, daje światło, przejrzenie. 
Warto o tym pamiętać, 
bo bardzo często w życiu duchowym jesteśmy 
jak ten niewidomy pod Jerychem. 
W chwilach trudnych, gdy szukamy Boga, 
wołamy do Niego. 
Chcemy, by nas usłyszał i pomógł nam. 
Ale świat i inni ludzie próbują zagłuszyć i nas, i Boga. 
Nie chcą, by nasz głos dotarł do Niego, 
aby On mógł odpowiedzieć. 
Zagłuszają kolorowymi reklamami, 
a nawet ateistycznymi billboardami, 
zakłamując rzeczywistość. 
Tymczasem „żebym przejrzał” dosłownie po grecku oznacza:
 „żebym spojrzał w górę”. 
Te słowa powinny być naszą codzienną modlitwą, 
abyśmy podnieśli wzrok, spojrzeli w górę i widzieli 
Jezusa w naszym życiu.

Jezu, pragnę przejrzeć. 
Chcę widzieć lepiej i głębiej. 
Pragnę patrzeć ku Tobie.






Czy moja ślepota jest uleczalna?


Jezusie Synu Dawida ulituj się nade mną,
 spraw abym przejrzał, bo jestem ślepy…”
jestem ślepy na piękno stworzonego przez Ciebie świata…
jestem ślepy na potrzeby i biedę drugiego, 
żyjącego obok mnie człowieka…
jestem ślepy na własne grzechy, nałogi i moją nędze, 
które mnie od lat rujnują…
jestem ślepy na moją chorobę i kalectwo…
a nade wszystko jestem ślepy na Twoją do mnie Miłość…

Jezusie Synu Dawida ulituj się nade mną,
 spraw abym przejrzał, bo jestem ślepy…”
 i tylko Ty możesz mnie uzdrowić…, przywrócić wzrok…, 
sprawić, że zobaczę to, co najważniejsze w moim życiu.