piątek, 13 sierpnia 2021

Wniebowzięcie NMP

"Wielbi dusza moja Pana
i raduje się duch mój w Bogu, 
Zbawicielu moim."

UROCZYSTOŚĆ WNIEBOWZIĘCIA NMP   

15 VIII 2021 r.  












Uwielbiać Boga z Maryją

«Wielbi dusza moja Pana
i raduje się duch mój w Bogu, Zbawicielu moim.
Bo wejrzał na uniżenie swojej Służebnicy.
Oto bowiem odtąd błogosławić mnie będą wszystkie pokolenia,
gdyż wielkie rzeczy uczynił mi Wszechmocny,
a Jego imię jest święte.
Jego miłosierdzie z pokolenia na pokolenie
nad tymi, którzy się Go boją.
Okazał moc swego ramienia,
rozproszył pyszniących się zamysłami serc swoich.
Strącił władców z tronu,
a wywyższył pokornych.
Głodnych nasycił dobrami,
a bogatych z niczym odprawił.
Ujął się za swoim sługą, Izraelem,
pomny na swe miłosierdzie.
Jak obiecał naszym ojcom,
Abrahamowi i jego potomstwu na wieki».


Co to oznacza?

To znaczy uwielbiać Boga słowem i życiem tak jak Maryja.

Każde nasze spotkanie z Bogiem,

każdą naszą modlitwę

zaczynajmy więc od uwielbienia Boga w Jego dziełach.

Uwielbiajmy Go za Jego obecność.

Dziękujmy za to, czego doświadczamy,

za Jego niepojętą miłość, którą nas obdarza, za dobro.

Z miłością przyjmijmy Jego plan na nasze życie,

zaufajmy Mu, żyjmy blisko Niego.

Niech napełnia nas swoją mocą,

abyśmy mogli pokonać nasze trudności w życiu codziennym.

I z radością służmy bliźniemu.

A wszystko na chwałę Boga.



Matko Boża, proszę, weź mnie za rękę,

bym z Tobą szedł drogą prowadzącą do naszego Ojca.