poniedziałek, 26 sierpnia 2019

Przygoda


" Życie: wielka przygoda z Bogiem i ludźmi. "





Kocham ludzi, którzy żyją wokół mnie.
Kocham radość, i dlatego radość przychodzi do mnie.
Kocham przyjaźń, i dlatego zrywam gwiazdy
a mój dzień jest pełen szczęścia.









Nie muszę niczego posiadać, 
by móc się wszystkim cieszyć.
Jest tego tyle, gdy patrzę na drobiazgi
i na małych, prostych ludzi.
Jest tyle niespodzianek i tyle cudów,
które odkryłem, mając otwarte i zamknięte oczy.
We wszystkich rzeczach pozostała pamiątka po utraconym raju.
Wiem, że nie jest łatwo trafić do nieba;
ale wiem też, że to zupełnie niemożliwe,
by niebo nie przyszło do mnie.






Niebo powinno zaczynać się na ziemi wszędzie tam,
gdzie ludzie są przyjaciółmi i przekazują sobie dobro.
Ale na każdym niebie są chmury.
Nie zawsze jestem w dobrym nastroju.
Przyjaźnie mogą uschnąć jak śliwki.
To nie problem ani powód, by spuszczać nos na kwintę.
Przyjaźnie niczym suszone śliwki:
wystarczy trochę wody, a znów napęcznieją.







Życie: wielka przygoda z Bogiem i ludźmi
na świecie światła i ciemności.

Nie pragnę być bohaterem ani męczennikiem tylko duszkiem,
który zrywa zapomniane kwiaty i śmieje się
z mocarzy siedzących na tronach pieniądza i władzy.