poniedziałek, 20 stycznia 2020

Poszli za Nim

" Pan moim światłem i zbawieniem moim. "

Niedziela  26 stycznia 2020 r.









Uwięzienie Jana Chrzciciela było dla Jezusa znakiem
 rozpoczęcia Jego misji głoszenia Ewangelii bliskości Boga. 
Jezus nie działał sam. 
Do dzieła ewangelizacji zaprosił uczniów, 
tworząc z nimi wspólnotę życia. 
Co takiego miał w sobie Syn Boży, że apostołowie 
potrafili natychmiast pozostawić własne sprawy i bliskich, 
aby związać swoją przyszłość z Nim? 
Dziś Jezus spotyka każdego z nas uwikłanego 
w życiowe zmagania i codzienność. 
Prosi, abyśmy w świadczeniu o Nim wykorzystywali całe 
nasze dotychczasowe doświadczenie. 
On z prostych rybaków nie uczynił rabinów, 
 nauczycieli Prawa, lecz rybaków ludzi. 
Jakie moje doświadczenia pomogą mi być świadkiem Jezusa?

Jezu, oto ja, zanurzony w trud codzienności. 
Ufam Twoim obietnicom. 
To Ty czynisz mnie Twoim apostołem.