piątek, 3 stycznia 2020

Pasterka

" Dziś się narodził Chrystus Pan,
Zbawiciel. "

PASTERKA W ŚWIĄTYNI FATIMSKIEJ  

" Dziękuję Wam za waszą Miłość – jesteście Miłością ."
 







«Chwała Bogu na wysokościach,
a na ziemi pokój
ludziom, w których sobie upodobał».






" Święta Bożego Narodzenia są dla nas wyjątkowym czasem,
kiedy wszyscy możemy być razem.
Bowiem cała rodzina może zebrać się przy 
odświętnie zastawionym stole,
wspólnie spędzać wolny czas,
rozmawiać ze sobą, wyrazić słowa
serdeczności i miłości, być Razem.
Święta Bożego Narodzenia,
to czas bycia razem
jako wspólnota Fatimska ." 







 

" W ludzką naturę mocno wpisana jest miłość.
Bo Bóg jest Miłością .
Chcemy kochać i być kochanym.
Nie może być inaczej, bo stworzeni jesteśmy 
na obraz i podobieństwo Boga, który jest miłością. "





To tak jak w pewnym wyznaniu,
skardze nastolatka :
Pragnąłem mleka, a dostałem butelkę ze smoczkiem.
Pragnąłem rodziców, a dostałem zabawkę.
Pragnąłem rozmowy, a dostałem telewizor…laptop i komórkę .”







Chciałbym, by ta noc była przypomnieniem,
by kochać prawdziwie.
Zrozumieć, co w miłości jest najważniejsze.
Chcąc zrozumieć, co w miłości jest najważniejsze,
trzeba nam spojrzeć na Jezusa,
który jest dla nas wzorem miłości.



Co widzimy? 
 
Syn Boży, chcąc nas zbawić, 
przyszedł do nas osobiście. 
Przyjął ludzkie ciało, stał się człowiekiem.
Jak mówią słowa kolędy:
Bóg porzucił szczęście swoje 
Wszedł między lud ukochany 
Dzieląc z nami trudy i znoje:
Niemało, cierpiał niemało,
 Żeśmy byli winni sami,
A Słowo ciałem się stało 
I mieszkało między nami.”
Boże dziecię leżące w żłobie jest tego znakiem.
Leży tam Bóg osobiście a nie książka z instrukcją
obsługi zbawienia.







Znakiem jest całe życie Jezusa i Jego śmierć na krzyżu.
Znowu Bóg umiera osobiście a nie ktoś w Jego imieniu,
 zamiast Niego i dlatego dla nas zmartwychwstał .
Dlatego bardzo Was proszę trwajcie i bądźcie wierni niedzieli
przez udział w niedzielnej Eucharystii .
Każdy Dzień Pański dla Boga i rodziny .




Gdybyśmy przyłożyli ucho do serca swojej żony, męża,
 matki, ojca czy dzieci, przyjaciół 
usłyszelibyśmy jak wołają wciąż
kochaj mnie”,
kochaj mnie”, “kochaj mnie”.
To jest najważniejsze.
Powinniśmy to usłyszeć, chyba, że już to zabiliśmy..






Bóg dał siebie, byśmy my dawali siebie.
Dawali siebie ludziom i dawali siebie Bogu.
I tu także ważne jest zrozumienie,
że Bóg chce nas.
Nie czegoś od nas, ale nas samych.








Może Bóg także pisze swoje wiersze, wyznania? 
Może napisał tak:
Pragnąłem spotkania, 
a dostałem twoje siedzenie w kościele.
Pragnąłem rozmowy, 
a usłyszałem odklepany pacierz.





Wielu ludzi jest zawiedzionych miłością.
Są rozczarowani
To często są wielkie dramaty wielu współczesnych rodzin
To czasem kończy się rozstaniem,
zniszczeniem małżeństwa ,rodziny.
Ludzie czasem o tym mówią,
czasem tylko płaczą.
Nie pozwólmy im płakać.
Nie bądźmy zawiedzioną miłością bliskich nam ludzi.
Naszych rodzin i przyjaciół .



Niech te święta będą odnowieniem naszej miłości.
Miłość to coś więcej niż zastawiony stół, choinka i
Kevin sam w domu” obejrzany kolejny raz.
Miłość to my.
Dajmy bliskim siebie.





A Bóg?
Postawmy sobie jeszcze pytanie,
czy Bóg nie jest zawiedziony?
Czy nie jest zawiedziony naszą miłością?
Niech te święta będą naprawą naszej miłości do Niego.
Miłość do Boga i człowieka
Miłość to my.
Dajmy Bogu i bliźnim siebie.
Oczywiście nie tylko przez święta.
Gdybyśmy umieli i zechcieli przyłożyć swoje ucho do
Serduszka Bożego Dzieciątka ,
to w jego rytmie usłyszelibyśmy powtarzane
wciąż dwa słowa
kochaj mnie”, “kochaj mnie”,
kochaj mnie, człowieku”.