poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Najważniejsze

 Czy jest miłość , przyjaźń i radość w twoim sercu.?






Spotkałem w biednym kraju ludzi,
których nie mogę zapomnieć.
Byli bardzo ubodzy, mieli jednak coś,
co z trudem jestem w stanie pojąć:
uprzejmość, wesołość, gościnność.
Tego w ogóle nie da się opisać.
Nigdy mnie wcześniej nie widzieli,
a mimo to nie byłem dla nich obcy.
Serdeczność, z którą się do mnie odnosili,
oferowali przysługi, otwierali drzwi,
poruszyła mnie do głębi.








Odkryłem, że mimo swego ubóstwa
byli jednocześnie bardzo bogaci:
bogaci w spontaniczną chęć do życia,
gościnność i radość,
wszystko to, co u nas stało się taką rzadkością.







Nie byli to ludzie, którzy umieraliby by z głodu,
ale brakowało im wielu rzeczy,
które nam wydają się nieodzowne.
Czego brakowało im, a czego brakuje nam?
W nienasyconym głodzie posiadania coraz więcej
bogaci stają się często biednymi żarłokami.
Brakuje im najprostszych radości życia,
bo nie są już w stanie
cieszyć się najprostszymi rzeczami w życiu.







Co masz z tych wszystkich
zgromadzonych przedmiotów,
jeśli twoje serce jest puste?
Możesz bez trudu mieć niejedno.
Ale pierwsze i najważniejsze,
czego potrzebujesz,
to miłość, przyjaźń i radość w twoim sercu.